Tytuł: Hitman Absolution Polski tytuł: Hitman Rozgrzeszenie Producent: IO Interactive Wydawca: Eidos Interactive/Square Enix Europe Polski dystrybutor: Cenega Poland Gatunek: Stealth / Akcja Platformy: PC, PS3, XBox 360 Wymagania wiekowe: +18 Premiera: 20 listopada 2012 Strona www: www.hitman.com
Informacje producenta
Hitman Absolution opowiada o zimnokrwistym zabójcy, Agencie 47, który podjął się najtrudniejszego w swojej karierze zlecenia. Zdradzony przez ludzi, którym ufał i ścigany przez policję, w samym środku mrocznego spisku, musi wyruszyć przez skorumpowany i nieprzychylny świat, w swoim poszukiwaniu prawdy.
Znane fakty
Historia ma być odmalowana z iście filmowym rozmachem, każda postać ma mieć swoje imię i nazwisko i ma odgrywać jakąś rolę w fabule; ponadto, postacie mają być przedstawione w o wiele bardziej emocjonalny sposób, stąd zatrudnienie hollywoodzkich talentów
Postacie/aktorzy
Rozgrywka ma być połączeniem klasycznych elementów serii oraz takich, której do tej pory nie widzieliśmy
Do roli Diany nie powróci znana z poprzednich części Vivienne McKee, zastąpi ją Marsha Thomason, która użyczy Dianie także ciała; postać ta ma się zbliżyć do 47
Głównym przeciwnikiem 47 ma być Blake Dexter, odgrywany przez Keitha Carradine'a; użyczy on mu głosu i twarzy; postać ta bywa kojarzona z Mystery Manem, tajemniczym pomocnikiem Siergieja Zaworotki z Silent Assassin
Na Hitman Forum Nick mimochodem wspomniał, że w grze pojawi się Agent Smith i znów będzie miał charakterystyczne czerwone bokserki, co sugerowałoby, że znów będziemy musieli ratować go z kłopotów;
David Bateson nie będzie udzielał głosu Agentowi 47, autorzy tłumaczą to "wymogami narracji";
Powrócić mają "starzy znajomi"; czyżby Mei Ling?
Technikalia
Grę napędza napisany całkowicie od podstaw silnik Glacier 2;
Głosy do gry są nagrywane wraz z sesjami motion capture w studiu w Los Angeles; zaawansowana technologia pozwala na udział w scenie siedmiu aktorów jednocześnie;
Sztuczna inteligencja będzie o wiele bardziej zaawansowana - tym razem przeciwnicy będą przez radio przekazywać sobie informacje o położeniu gracza; stan alarmowy uruchamiać się będzie tylko w lokacji, w której gracz podejrzanie się zachowywał - jeżeli gracz temu nie zapobiegnie, może ewentualnie rozprzestrzenić się do pozostałych części lokacji;
IO zakupiło licencję na technologię Shroud firmy Cloakworks, dzięki czemu ubrania będą zachowywały się wyjątkowo realistycznie;
Fabuła
Twórcy określają Absolution jako "bardziej osobistą, mroczną historię, która pozwoli nam lepiej poznać samego 47";
Wiadomo, że 47 stoczy się na dno, zaś gra ma pokazywać jego powrót na szczyt; ma to znaleźć odbicie w lokacjach odwiedzanych przez bohatera;
Fabuła nawiązywać ma do Blood Money oraz innych części serii, ale pod względem fabularnym stanowić ma odrębną całość;
Wszystkie zlecenia mają być ze sobą powiązane fabularnie, każda postać ma mieć znaczenie dla fabuły i własną, unikatową historię;
Według opisu drugiego trailera, 47 zabije na zlecenie Agencji Dianę Burnwood, jednak zanim kobieta wyzionie ducha, przyjmie od niej ostatnie zlecenie, polegające na odnalezieniu i uratowaniu dziewczynki o imieniu Victoria z sierocińca Rosewood;
Nowym kontrolerem 47 z ramienia Agencji zostać ma były wojskowy, niejaki Benjamin Travis;
Głównym przeciwnikiem ma być Dexter Blake, szef Dexter Industries, potężnego konsorcjum produkującego systemy antywłamaniowe;
Lokacje
Wiadomo już, że pierwsza misja rozgrywać się ma w Chicago
Odwiedzimy też sierociniec w Rosewood pod Chicago (tam rozgrywała się akcja drugiego trailera);
Trafimy także do miasteczka Hope w Południowej Dakocie, gdzie wpadniemy na grilla;
Po ARG wnioskować można, że trafimy również do hotelu Terminus (jeden z artworków pokazuje 47 wyskakującego stamtąd; 47 szuka tam jakiejś młodej kobiety);
Jedna z misji dziać się ma na opuszczonym cmentarzu
Inne zlecenie 47 zabierze nas do Ameryki Południowej, do obozu najemników
Początkowo mówiło się, że 47 będzie działał wyłącznie w Stanach Zjednoczonych; obecnie twrócy podkreślają, że łysol będzie operował na całym świecie, a zróżnicowanie ma być "większe niż kiedykolwiek"
Na concept artach widzimy złomowisko, fabrykę (prawdopodobnie samochodów) i opuszczoną stację metra;
Nieoficjalnie mówi się także o umieszczeniu jednej z misji podczas karnawału w Rio oraz na stadionie piłkarskim
Inne poszlaki z kolei wskazują na Honolulu na Hawajach(motel Waikiki z trailera).
Misje
Jedna z misji (Run For Your Life) będzie mieć miejsce w opuszczonej bibliotece w Chicago, gdzie otoczony przez policję 47 będzie musiał uciekać;
W grze znajdą się misje rozgrywane zarówno w dzień, jak i w nocy; także przy różnej pogodzie;
Wspomniana pierwsza misja ma być raczej zadaniem treningowym, dość liniowym - czymś w rodzaju Death of the Showman;
Według ostatnich doniesień, Run For Your Life ma odbyć się w pierwszym akcie, po około dwóch godzinach gry, co z kolei przeczyłoby poprzednim informacjom;
w obrębie misji pojawią się checkpointy, dzielące je na mniejsze fragmenty; autorzy przyrównują to do sytuacji, gdyby misjie Hidden Valley, At The Gates i Shogun Showdown były połączone w jedną megamisję, podzielone właśnie takimi checkpointami;
Twórcy twierdzą, że w Absolution ma być więcej misji niż w którymkolwiek poprzednim Hitmanie. Największą ilość misji miało Silent Assassin - 19. Wynikałoby z tego, że w Absolution możemy się spodziewać minimum 20 misji;
Rozgrywka
Interakcja z otoczeniem będzie stała na o wiele wyższym poziomie; większość przedmiotów będzie można użyć w charakterze broni (np. kabel jako prowizoryczna garota, na trailerach widzimy też rozwalenie komuś głowy statuetką z marmuru);
Muzyka będzie się zmieniała w zależności od stylu gry (jeżeli zrobimy rzeźnię, towarzyszyć nam będą gitarowe riffy, jeżeli będziemy się skradać - niepokojący ambient);
Podczas szczególnie efektownych "cichych akcji" czas spowolni, a kamera zmieni się na bardziej filmową;
Nie powróci bardzo wygodna satelitarna mapa z poprzednich części - zastąpią ją minimapa, przypominająca nieco tę z Assassin's Creed i tryb Instynktu;
Znacząco usprawniony, w porównaniu do poprzednich części, ma być system strzelanin;
Pojawią się jakże modne ostatnio ukrywanie się za osłonami oraz samoregenerujące się zdrowie;
Zdrowie regenerować ma się tylko do pewnego momentu - resztę trzeba będzie wyleczyć apteczkami;
Ślady po kulach na ubraniu przeciwnika nie znikną, kiedy je na siebie włożymy;
Niestety nie powrócą podsumowania w formie artykułów prasowych (autorzy twierdzą, że i tak większość graczy nie zwracała na nie uwagi); mimo to statystyki będą bardziej rozbudowane;
Gra ma wręcz pękać od rozmaitych eastereggów i innych smaczków;
W grze pojawi się system achievementów;
Powróci system rang, z Silent Assassin na czele, ma on być przebudowany;
Pomimo większej ilości scen akcji, twórcy obiecują, że także weterani serii będą zadowoleni;
W grze zaimplementowano już trzy poziomy trudności, ale liczba ta może ulec zmianie;
Dla weteranów ma być stworzony specjalny "Tryb Purysty", megatrudna wersja gry, pozbawiona ułatwień;
Powrócić ma wątek ekonomiczny, choć nie wiadomo, w jakiej formie;
Nie będzie możliwy zakup broni przed misją ani ich modyfikacja;
Instynkt
Pojawić się ma nieznany wcześniej element - Instynkt, przypominający nieco tryb detektywistyczny z gier Rocksteady o Batmanie;
Umożliwi on widzenie przeciwników przez ściany wraz z ich trasą patrolu, ale także wtapianie się w otoczenie (np. 47 w przebraniu gliny naciągający daszek czapki podczas mijania policjantów czy też jedzący pączki);
Ponadto umożliwić on ma zobaczenie przedmiotów, które można wykorzystać;
Na wyższych poziomach trudności ma on nie występować;
Korzystanie z niego nie będzie obowiązkowe;
Inną z funkcji Instynktu jest automatyczne namierzanie przeciwników (Point Shooting);
Żeby móc z niego korzystać, trzeba będzie zapełnić pasek Instynktu poprzez dokonywanie "akcji w stylu Hitmana";
Tryb sieciowy
Producent Hakan Abrak zapowiada "niesamowite doznania sieciowe", cokolwiek by to znaczyło;
Jednocześnie community manager Nick Price zaprzecza pojawieniu się w grze multiplayera;
Muzyka
Muzyki tym razem nie tworzy Jesper Kyd, zajęty przy ścieżce dźwiękowej Assassin's Creed;
Tym razem za soundtrack odpowiadają gitarzysta Peter Schneidermann (znany także jako Peter Peter) oraz Peter Kyed. Poprzednio pracowali pod batutą Kyda przy tworzeniu muzyki do Hitman Contracts oraz Kane and Lynch;
W grze pojawi się muzyka z następujących gatunków: Ambient / Ambient: Dark / Ambient: Electronic / Ambient: Experimental / Classical / Classical: Choral / Classical: Modern / Classical: Orchestral Music / Electronica / Electronica: Abstract / Electronica: Breakbeat / Industrial / Instrumental / Rock: Instrumental / Rock: Post-Punk / Score;
Twórcy o grze
Tore Blystad:
Po raz pierwszy zabieramy Agenta 47 w osobistą podróż, która pozwoli odkryć nam inne części świata Hitmana. Jest to zarówno znajome, jak i znacząco różne doświadczenie, nieporównywalne z jakąkolwiek odsłoną cyklu, coś, co docenią jednocześnie nasi cisi zabójcy, jak i nowi gracze, niezaznajomieni z serią.
Marsha Thomason:
Diana jest jedynym kontaktem Agenta 47. Znają się od bardzo dawna. W Hitmanie jest ona tym samym, kim jest Q dla Jamesa Bonda. Daje mu więc zadania, mówi gdzie ma iść i kogo zabić.
W grze znajdą się misje rozgrywane zarówno w dzień, jak i w nocy; także przy różnej pogodzie;